5 Şubat 2010 Cuma

"Wiener" Usulu Schnitzel

schnitzel


Bu tatili sabirsizlikla bekledim, bir suru yazi eklerim dedim. Ama gelin gorun ki, adi tatil de olsa, yapacak o kadar cok seyim birikmis ki... Evin eksigi bitmiyor. Surekli alisveristeyiz. Al al al al. Daha da alacak cooooooook sey var.

Avusturya´dayiz. Her yer bembeyaz. Bu kis gercekten de sert geciyor. Ben her daim usume modunda... Cin´de usu, gel burada usu. Isinamadim gitti :) Mutfagimda keyifle, guzel seyler yapiyorum, Cin´deki yoklugun acisini cikartircasina... Bugun herkesin yapabilecegi cok kolay bir tavuk schnitzel tarifim var.

Malzemeler:

400 gr. tavuk gogus
2 su bardagi un + 1 cay kasigi tuz
2 yumurta (cirpilmis)
2 su bardagi galeta unu ya da cekilmis ekmek ici
(un-yumurta-galetayi ayri tabaklara koyup yanyana dizip hazirlayalim.)
1/2 su bardagi siviyag ya da 1 yemek kasigi terayagi (kizartmak icin)

Yapilisi:

DSC_0148 DSC_0151
DSC_0157 DSC_0162

Tavuk goguslerini guzelce yikayip, suyunu suzdurelim. Parcalari ikiye kesip, inceltelim. Ustune stretch film kapatip, hafifce dovelim. Simdi tavuk parcalarini her iki tarafi da guzelce bulanacak sekilde, sirasiyla once una, sonra yumurtaya, son olarak da galetaya batirip teflon tavada kizdirdigimiz yagin icine koyup, orta ateste pisirelim. Bu islemi, tum parcalara uygulayip, her iki tarafi da guzel bir renk alana kadar kizartalim. Servis edelim.

AFIYET OLSUN!

Hiç yorum yok: