20 Nisan 2009 Pazartesi

KISIR

Kisir son

Kisir deyince, benim icin dunya durur resmen. Asla kisirsiz bir hafta gecirmem. Degil Cin, uzaya gitsem yine de yapar, yerim. O nedenledir ki, cevremde kisir denince akla ilk ve tek ben gelirim. E dogal olarak da, bu kadar cok sevip de kisir konusunda uzmanlasmamak mumkun mu? Ilk zamanlar, birileri yapsa da yesem diye umutlandigim kisir, yurt hayatimda odami paylastigim Akdenizli arkadaslarim sayesinde, benim de en az Akdenizliler kadar becerebildigim bir salata halini aldi. Tabii, bunu yillar gectikce, daha da ilerlettim. Hele ki, benim kisirimi yiyip de, baskasinin yaptigini artik yiyemeyenlerin sayisinda buyuk artis olmasi, bunun en buyuk ispati. Her ne kadar, uzunca bir zamandir, yaptiklarimi, kisir-severlerimle paylasamasam da, buradaki cevremden de, oldukca guzel tepkiler aliyorum. 

5 caylarinin vazgecilmez eslikcisinin, nasil yapildigina gelince... Ben normalde herseyi goz karari yapiyorum. Bu defa, tek tek olcup bictim, sizler de ayni sonucu alin diye.

Malzemeler:

2 su bardagi ince koftelik bulgur
3 yemek kasigi biber salcasi
1 yemek kasigi domates salcasi
1/2 su bardagi zeytinyagi
2 su bardagi kaynamis su 
2 adet buyuk boy domates (ben cherry domatesler kullandim)
4 adet taze sogan
1 demet maydanoz
2 adet biber
2 tatli kasigi tuz
1/2 cay kasigi tarcin
1/2 cay kasigi karabiber
1 adet limon
 taze mis gibi sebzeler

Yapilisi:






AFIYET OLSUN!



6 yorum:

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Müjdeciğim o zaman inşallah buraya geldiğinde ellerinden yemek istiyorum bu özel kısırı. Bakalım daha neler neler döktürdün, merakla bekliyorum. Çok öpüyorum ve çok güzel bir hafta diliyorum senin için.

Mujdemi Isterim dedi ki...

Canim benim, biz bir araya gelsek, merak ediyorum mutfaktan mi, carsinda mi cikamayacagiz. Yoksa birbirimize olan hasretimizden, konusmaya mi yenik dusecegiz.Ben de seni ve Ilkem'i cok optum. Iyi haftalar sana da.

canan dedi ki...

Mujde Abla Merhaba TArçının Kısıra Kullanıldığını İlk kez sizden pirinç pilavını duymuştum ama bu hafta sonu kesınlıkle kısırda kullanacam

dantelistan dedi ki...

şu anda yeşilliklerin en güzelleri çıktı kısır yapmanın tam zamanı mercimek köftesi papates salatası ve kısır üçünden birini her hafta mutlaka yaparım basit gibi dursada denk düşürmek ve lezzetini tutdurmak zordur kullandığınız malzemelerden nefis olduğu açık ellerine sağlık

pollyana dedi ki...

Müjdem! Bakamıyorum senin bu kısırına..Sen gideli hiç yapmadım..Ama şimdi yaparım artık...İçim gitti görünce..Ellerine,Yüreğine sağlık ...Herşey gönlünce olsun Bitanem...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Merhaba, kisira tarcin eklendigini ilk kez duyuyorum. Ben kisira mesela sarimsak eklerim, farkli bir lezzet katar. Hollandadan selamlar.