6 Nisan 2009 Pazartesi

34.Evlilik Yıldönümü Pastası

34.yil
Canim Annem ve Canim Babam, bundan 34 sene once yani 04.04.1975 tarihinde bir aile kurup bize armagan ettiler. Umarim nice guzel, mutlu, saglikli ve huzurlu yillar gecirir, beraber nice yildonumleri kutlariz. 

Her ne kadar sizden uzakta olsak da, kalben sizinle birlikteyiz. O nedenle, sizin icin cilekli bir pasta yaptim. Burada da, sizin adiniza pastayi kestik. Cok kolay olmadi bunu yapmak her zamanki gibi, tabii. Maalesef 1326 yilindan kalma bir firin, carsida cok guzel gorunen ama eve gelip de suya girene kadar oyle kalan ve suyla karsilasinca eriyen cilekler, gercekten cok heves kirici unsurlar. Bunun yaninda, ne hikmetse, asla erimek  bilmeyen bir seker hamuru... Seker hamurundan vazgectim ama butun aksilikler, bu pastayi yapmami engelleyemedi. Elimden gelebilen en uygun imkanlarimla, size bir pasta sunuyorum, benim canim ailem. Sizi cok seviyoruz.

Simdi bu pastanin tarifini sizlerle paylasma zamani: 

Pandispanya:

Bu pandispanya icin herzamanki tarifimi kullandim. Yalniz birkac degisiklik yaptim. Firinim cok antika oldugu icin olculeri yari yariya kullanip, 2 adet pisirdim. 2 damla limon esansi ekledim.  Siz de, arzu ederseniz, o sekilde yapabilirsiniz. 

Krema:

2 su bardagi sivi krema 
250 gr. beyaz cikolata
Cilekli sos

Ic malzemesi icin:

750 gr. cilek

Yapilisi:

Mumkunse pandispanyamizi bir gun onceden pisirip, guzelce sarilmis sekilde, buzdolabinda bekletelim. Kremamizi, kati kivama gelene kadar cirpalim. Bir yandan da, ocakta beyaz cikolatamizi benmari usulu eritelim. Erimis beyaz cikolatayi, kremaya ilave edelim, tamamen karistigina emin olana kadar mikserimizle cirpmaya devam edelim. Bu islem sonrasinda kremayi dolapta yarim saat kadar bekletiyoruz. Cilekleri, istediginiz sekilde hazirlayip, dolapta sogutalim. 

Pandispanyayi ister 2, ister 3 esit kat kesip, (ben 2 adet pisirdigim icin kesmeye gerek kalmadi.) kremayla kaplayalim. Cilekleri dizelim. (Bunu tabii ki, kivi, seftali,vs. gibi baska meyvelerle de yapabilirsiniz.) Ayni islemi, diger katlara da uygulayalim.  Kremali pasta yaparken, en olmazsa olmaz gerec, bence donen bir pasta standi. Ben ancak edinebildim. Hakikaten cok kullanisli. Tavsiye ederim. Ustunu de dilediginiz sekilde susleyelim. 

AFIYET OLSUN!





6 yorum:

canan dedi ki...

Mujde Abla Pastanız Bir Harıka Görünüyor Bende Deneyecem sizinki kadar güzel olurmu bılemıyorum

Mujdemi Isterim dedi ki...

Emine, cok tesekkur ederim. Sen de eminim en az benim kadar guzel yaparsin. Denedikten sonra yorumlarini bekliyorum.

Sevgiler,

canan dedi ki...

Ama Pasta Konusunda pek iyi değilim

Mujdemi Isterim dedi ki...

Emine, belki inanmayacaksin ama 6 yasimdan beri kek, pasta yaparim. Bu tamamen tecrube isi. Benim de yaptigim hersey cok super olmuyor. Buraya koymadigim, direk cope giden o kadar cok sey var ki... Hayat zaten tecrubelerden ibaret degil midir? Madem oyle, evde annenler yokken dene ki, kimse kac tane yumurta, ne kadar seker, un harcadigini gormesin ;)

musicnumber23 dedi ki...

Müjde senin bide güzel tiramusun vardır mutlaka onuda yazsana birde ekler tarifi lütfennnnnnn:))

Mujdemi Isterim dedi ki...

Feraycigim,

Yazacak o kadar cok sey var ki... Malzeme sorunum var. Labne peyniri filan bulamiyorum, burada. Bir de, firinim beni deli ediyor. En kisa zamanda, zaten firinimin fotosunu da koyacagim buraya :))