27 Nisan 2009 Pazartesi

Nuggets de la MiCK (Tavuklu, patatesli kofte)

Tavuklu, patatesli kofte

Siz de, ´bugun, ne yapsam da degisik birsey pisirsem?´, diye kararsiz bir modda blog geziyorsaniz, size onerecegim guzel bir alternatif var. Ben de, bu tarifi bir kenara yazali, bir ya da iki hafta oldu zannedersem, ancak birturlu yapma firsatim olamadi. Cunku tek dezavantaji, ayni gun icinde pisirme imkaninizin olmamasi. Sayet sabahtan hazirlarsaniz, sorun degil. Bir de, hangi adresten edindigimi birturlu bulamadigim icin, dogrusunu soylemek gerekirse, blogumda paylasip paylasmama konusunda tereddut etmistim. Neyse ki, adrese ulastim. Simdi birkac degisiklik ve gonul rahatligiyla, sizinle paylasiyorum.

Malzemeler:

1 buyuk boy tavuk gogsu
2 orta boy patates 
1 cay bardagi haslanmis  pirinç 
Karabiber, pul biber, az miktarda kekik, kimyon ve tuz (ben kekik ve kimyon kullanmadim)
2 yumurta 
1 su bardağı galeta unu

1 yemek kasigi zeytinyagi ( malzeme icin )
3 yemek kasigi zeytinyagi (kizartmak icin )

Yapilisi:

Tavuk ve patatesleri haslayalim. Tavuklari, ufak parcalar halinde didikleyelim. Patatesleri, ister rondoda, isterseniz de, plastik poset icinde, elinizle ezerek, püre haline getirelim ve tavuk parcalari, tuz, pul biber. karabiber, pirinc ile karistiralim.  Malzemeyi, 1 yemek kasigi zeytinyagini ekleyerek yoguralim, ve naylon bir posete sarip, buzdolabina kaldiralim. Mumkunse 1 gun bekletelim ki, tum malzemeler birbirinin tadini alsin. 

Pisirme: 

2 yumurtayi, bir cimdik tuz ile cirpalim. Onceden hazirladigimiz malzemeyi, arzu ettiginiz gibi sekillendirelim. Once yumurtaya, ardindan galeta ununa batirarak, cok az miktardaki kizgin yagda, teflon tavada kizartalim.

Onemli: Bunu, Esim, israrla belirtmemi istedi. Gercekten de, tadina bayilmis. Bizim menumuze, siralamada, ilk 5 icine girmeyi basardi. Siz de, esiniz ve cocuklariniz icin deneyebilirsiniz. 

AFIYET OLSUN!


7 yorum:

Tuğba Agaci dedi ki...

Lezzetinin çok güzel olduğunu tahmin edebiliyorum sadece ama sunum mükemmel! Özellikle yıldızlı pilava bayıldım :)Ellerinize sağlık.

pollyana dedi ki...

Çok güzel bir tablo bu menü bence...Pilavın da harika görünüyor.Ellerine sağlık canım..Tavuklu patatesli köfteni bugün yapıyorum.... Bakalım seninki gibi güzel olacak mı? Sıradaki ne merak ettim şimdi...

musicnumber23 dedi ki...

Merhaba Müjde artık ne yesek derdini seninle aşacağıma eminim güzel yemekler bravo takipteyim

Mujdemi Isterim dedi ki...

Sevgili Cikolata Agaci,

Cok tesekkur ederim, guzel yorumlarin icin. Aslinda o yildiz kalibin komik bir anisi var. Sangay'da calistigim donemde, yildiz ve kalp seklinde pasta kaliplari almak istiyordum. Asistanim, internetten bulmus benim icin, ve siparis vermis. Cok buyuk hevesle bekledim. Kargo bir geldi, boyutlari iste ancak pilav sekillendirmek icin kullanilabilecek turden. Hala, gercek boyutlarda olanlarindan edinemedim. Ama, bu kadar imkanlardan uzak bir yerde, biraz yaratici olmaya calisiyorum.Dikkat edersen, cok fazla tabakli cekim yapmiyorum. Cunku sadece 3-4 adet tabak var :)) lojmanda. Ama ileride evime gecince, acisini cikartirim. Sevgiler,

Sevgili Pollyana,

Yaptiktan sonra da yorumlarinizi bekliyorum. Sirada daha guzel seyler var. Biraz gecikme sebebim, calisiyor olmamin yaninda bir de sayfamin Ingilizce ve Almanca versiyonlarini da hazirliyor olmam. Guzel seyler olacak. Merak etmeye devam :)

Sevgili Ferayca,

Blog dunyasina hosgeldin. Senden de guzel yazilar bekliyoruz. Takibe devam :)

canan dedi ki...

Muhteşe Bir Tavuk kesınlıkle deneyecem ve kardeşim buna bayılacak

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

merhaba ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim.Çiğ böreği benim tarifimle denemen ve sonuçtan memnun kalman beni çok mutlu etti.ziyaretin sayesinde tanışmış olduk.sitende nefis tarifler var.çoğu denenecekler listeme girdi bile.ellerine sağlık.

pollyana dedi ki...

Sobelendin canım! Çünkü yaptım tavuklu köfteyi..Yorumunu bekliyorum..Anlatılamayacak kadar güzeldi..Hani çok acıkırsın da ne yiyeceğim dersin ya...İşte öyle hayal ediebilecek bir tad..Muhteşemdi..Çok teşekkürler...