15 Şubat 2010 Pazartesi

Dev Lahana Dolmasi

Dev lahana dolmasi

Tatilin son gunu. Yarin Cin´e donus var. Daha valiz hazirlamadim. Icimden de hala hazirlamak gelmiyor. Bu tatilde hersey cok guzeldi. Cok dolu dolu gecti. Buradan sonra yine -20 derecelerde yasamak, ayni monotonluga girmek cok zor olacak. Ne olur ne olmaz diye bir tarif daha eklemeden gitmek istemedim. Oradaki blogger, facebook ve youtube yasaklari devam ediyor. Yine korsan programlarla, tunnellarla girmek icin savasmaya devam edecegim.

Bir de bugun flickr sayfasinda birisi pasta yapilis asamalarini hacklamis. Futbol macindan bazi fotolar koymus. Bunu da ilk defa duydum, gordum. Ben de sildim fotolari. 4 adim eksildi yani. Umarim bu son yazima bulasan olmaz.

Lahana sever misiniz? Ben? Bayilirimmmmmmmmmmmm :) Ozellikle de sarmasina. Ama sarmasi uzun, yemesi kisa suren bu guzel yemegin bir de dev versiyonunu denemek ister misiniz? Ben denedim, tadanlar bayildi.

Malzemeler: (orta boy bir lahana icin)

250 gr. dana kiyma
1 su bardagindan 1 parmak kadar az pirinc
2 yemek kasigi domates salcasi
2 yemek kasigi biber salcasi
1 adet orta boy sogan
1/2 demet maydanoz
1/2 cay bardagi zeytinyagi
Tuz, karabiber
Su

Resimli Asamalar:

foto 1 foto 2

foto 3 foto 4

foto 5 foto 6

foto 7 foto 8

foto 9 foto 10

foto 11 foto 12


Yapilisi:

Celik bir tencerede, sogani zeytinyaginda pembelesinceye kadar kavuralim ve kiymayi ekleyelim. 3-4 dakika karistirdiktan sonra icine pirinci ve maydanozu ilave edelim. Ic malzemeleri kisik ateste kavrulurken, lahanayi ortasindan kesip, icini oymaya baslayalim. Bu islem biraz guc istiyor. Cok derin olmamak kaydiyla, bicakla parcalayip, kasikla kazabilirsiniz. (Dogrusu, bu islemi esim yapti.) Malum lahana oldukca sert bir sebze. Guzelce icini bosalttiktan sonra, icinden cikardigimiz lahana parcalarini kuculterek yarisini kiymali karisima ekleyip, karisimin icine yarimsar olcu biber ve domates salcalarini ilave edelim. Ustunu kapatacak kadar kaynar suyu dokelim. Kaynamaya birakalim. Pirincler irilesince, ocaktan alalim. Baska bir tencerede 500 ml. su, tuz ve karabiberi , dilediginiz cesit ve miktar salcayla karisitiralim. Ic malzemeyi, lahananin icine bir kasik yardimiyla dolduralim. Icine 3-4 yemek kasigi kadar, diger kaptaki sostan dokebilirsiniz. Doldurduktan sonra bir parca lahanayi actigimiz delige kapatalim -ki ici iyi pissin ve disari tasma olmasin. Son olarak da, hazirladigimiz sosu, lahana tenceresine bosaltalim ve kaynamaya birakalim. Kisik ateste 1,5 saatte pisirdim. Lahananin, dis kabugundan birkac kat cikarabilirsiniz. Cok kalin olursa, pismesi hem zor olur hem de daha uzun surebilir. Pistikten sonra, bir servis tabagina alip, pasta servisi yapar gibi dilim dilim kesip, servisinizi yapabilirsiniz.

AFIYET OLSUN!

5 yorum:

canan dedi ki...

LAhana Dolması yapmanın en harika yolu

Unknown dedi ki...

Cok ilginc daha once boyle birsey gormemistim, cok orjinal olmus ellerinize saglik :)

Adsız dedi ki...

Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
ekliycegim.

Adsız dedi ki...

cok tesekkurler ilginc

Ibrahim GORGEC dedi ki...

Tek kelimeyle mukemml bir tarif! . bulundugumuz cografyayi da goz onunde bulundurarak, fazla bir malzeme gerektirmwyen oldukca pratik bir tarif: