12 Mayıs 2009 Salı

Taze Fasulye


Taze Fasulye

Yemek yapmaya yeni baslayanlar icin tariflerime devam ediyorum. Bugun verecegim tarif, genelde tum sebze yemeklerine uygulanabilir. Hepsinin ozunde, sogani yagda kavurup, ardindan sebzeyi eklemek oldugunu bilmek, isin puf noktasi.

Malzemeler:

1 kg taze fasulye
1 adet buyuk boy sogan (cok kucuk dogranmis)
1 adet kup seker
2 dis sarimsak
3 adet buyuk boy domates (rendelenmis)
1/2 su bardagi zeytinyagi
2 tatli kasigi tuz
2 su bardagi kaynamis su

Yapilisi:

Fasulyeyi temizleyip, istedigimiz boyutta dograyalim ve guzelce yikayalim. Zeytinyagini ve sekeri tencereye koyalim. Icine dogranmis sogani ve butun sarimsaklari ekleyip pembelesene kadar karistiralim. Rendelenmis domatesi ekleyelim. Fasulyeyi ilave edip, 5 dakika kadar harli ateste karistiralim. Fasulyenin renginde koyulasma olacaktir. Artik, kaynamis suyu ve tuzu ekleyebiliriz. Bir sure daha karisitirip, ilk 7-8 dakika kuvvetli ateste, sonrasinda ise, tencerenin kapagini kapatip, kisik ateste pismeye birakalim. Bekletme sansiniz varsa, zeytinyagli tum yemekler, genelde bir gece bekledikten sonra, daha dinlenmis ve tadini almis oluyor.

AFIYET OLSUN!

7 yorum:

Narince dedi ki...

Lezzetli kolay pişen fasulyeler henüz bize ulaşmadığından pişiremiyorum. Dondurucuda ne varsa tükettik zaten. Özlediğim fasülyeyi bütün güzelliğiyle gördüm ya burada, sabırsızlığım daha da arttı.

sevgilerimi gönderiyorum...

Mujdemi Isterim dedi ki...

Aslinda ben buradan cok fazla sikayet ediyorum ama sebze ve meyve konusunda oldukca sansliyim. Her mevsim her sebzeyi bulabilmek oldukca kolay. Bir de en guzel yani cok ucuz.Sadece meyve konusunda bazen olmadik rakamlar cikiyor. Kirazin kilosu 38 euro, sanirim o da Amerika'dan geldigi icin.Gercekten taze fasulyenin tam mevsimi basladi burada. Neredeyse her hafta pisirir oldum. Buyur beklerim buraya :)))

Sevgiler.

musicnumber23 dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık :)

canan dedi ki...

Müjde abla harıka gorunuyor sebze yemeklerının en guzellerınden bırı

Mujdemi Isterim dedi ki...

Feraycigim, cok tesekkur ederim. Maalesef sadece goruntu paylasabiliyoruz. Insallah birgun lezzet de paylasiriz.

Eminecigim, taze fasulye benim de, en vazgecemedigim sebze yemegidir. Tesekkur ederim.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

ÇOK SAĞLIKLI VE LEZZETLİ BİR YEMEK ELLERİNİZE SAĞLIK...

Adsız dedi ki...

Taze fasulyeyi tüm tariflere göre pişirdim ama bir türlü sevebileceğim lezzette pişiremedim.

İlle de kurufasulye.
Artık taze fasulyeyi sildim pazar alışlarımdan. Yüksel ÖNAÇAN