19 Mayıs 2009 Salı

Brownie

brownie

Nihayet aranizdayim. Eminim girip bakanlar bir suredir yazi eklemedigimi fark etmistir. Kac gundur bir engelleme nedeniyle Cin'den bloglara girilmiyor, Youtube'a da girilemedigi gibi. Canim Arkadasim sayesinde bir yol buldum. Artik goruntuleyebiliyorum sayfami. Yasasiiiiiiiiiiiiiiiinnnnn!

Tabii, gundemde pek cok sey oldu. Eurovision 2009, hic de umdugumuz gibi sonuclanmadi. Saat farkindan dolayi, sabaha kadar oturma plani yaptim. Sadece 02:30'a kadar dayanabildim. Burada olmanin, en kotu tarafi da bu. Milli maclari da, hep saat kurarak takip ettim. Once Hadise'nin sansini cok yuksek gordum. Rakipleri, cok iyi degildi. Herseye ragmen, Hadise gercekten de, cok iyi is cikartti. Dum Tek Tek yerine, baska bir parca olsaydi belki, daha iyi bir derece alabilirdik. Yine de, 4. sirada olmak, cok da kotu degil, elbette. Hadise'yi kutluyoruz...

Bu haftasonu, 6 yasimdan beri yaptigim tek kek olan, Brownie'yi yaptim. Laf aramizda, bu tarifin pismisi kadar, hamuru da super oluyor. Zaten biraz da, o yuzden kendim yapma merakina girmistim kucukken :)) Annem her defasinda, bize cok az ayirirdi, dogal olarak. Kardesimle adeta kabi cilalarcasina, tek bir nokta kalmayana kadar siyirirdik. Simdi de, Sevgili Annecigim'i daha iyi anliyorum elbette. Ne kadar ayirirsan hamurdan, o kadar kuculuyor kek:) Ayni savasi simdi, esimle ben veriyorum.O yuzden kekim boyut olarak biraz kuculdu. Kelepceli yuvarlak kalip yerine, dikdortgen kalip kullandim. Ama cok da keyifle yedik, hamuru :))

Genelde Brownie tariflerinde, kakao yerine cikolata kullaniliyor. Tabii tadi bambaska oluyor. Ama cikolataliya gore, benim tarifim daha hafif.


Malzemeler:

125 gr. tereyagi ya da margarin (oda sicakliginda)
3 yumurta
2 su bardagi un
1.5 su bardagi toz seker
25 gr. (yarim su bardagi) kakao
1 paket Dr. Oetker kabartma tozu
1 paket Dr. Oetker sekerli vanilin
2 cay kasigi tarcin
180 ml (1 su bardagindan 1 parmak az) sut
24 cm.lik kelepceli pasta kalibi

Yapilisi:

Kekimizi cirpmaya baslamadan once firinimizi 180 dereceye ayarlayalim ve ayri bir kapta un, kakao, tarcin, kabartma tozu ve sekerli vanilini karistiralim. Oda sicakligindaki yagimizi, seker ile cirpalim. Sekerlerin eridiginden emin olalim. Yumurtalari, cirptigimiz seker ve yag karisimi icine, teker teker ekleyelim ve cirpmaya devam edelim. Cirparken surekli ayni yone dogru cirpmaya ozen gosterelim. Daha onceden hazirladigimiz karisimi, yavas yavas ekleyelim. Biraz kati kivam alacaktir. Son olarak, sutu ekleyelim. Tabanina yagli kagit koydugumuz kalibimiza alalim ve firina koyalim. Ilk 20 dakika firinin kapagini kesinlikle acmamaya ozen gosterelim. Toplam pisirme suresi, 35 dakika civaridir.

Not: Fotograf konusunda biraz sorun yasiyorum. Hersey normale donene kadar boyle idare edecegim.

AFIYET OLSUN!

2 yorum:

Narince dedi ki...

Umarım sorunlar bir an önce hallolur sevgili Müjde. Sorunsuz günlerde görüşmek dileğiyle.

canan dedi ki...

Ablacım bol bol tarifler beklıyoruz ablacım ilerleyen gunlerde sorunların çözümlenmesı dileğiyle